Volkswagen (VW) je jedním z nejvýznamnějších zaměstnavatelů v Německu, známý nejen svými kvalitními automobily, ale také atraktivními platy a rozsáhlými sociálními výhodami pro své zaměstnance. Platy ve společnosti se liší podle pozice, kvalifikace a délky praxe, což nabízí široké možnosti profesního růstu.

Platy ve společnosti Volkswagen

Systém odměňování ve VW je rozdělen do různých platových úrovní. Zaměstnanci ve výrobě jsou často zařazeni do 7. až 9. platové třídy, což odpovídá měsíčnímu hrubému platu v rozmezí 3 900 až 4 300 eur (přibližně 99 000 až 110 000 korun). Vysoce kvalifikovaní pracovníci mohou spadat do takzvaného "Tarifu Plus", který umožňuje roční plat až 150 000 eur (asi 3 790 000 korun) včetně bonusů.

V roce 2023 bylo v rámci podnikové kolektivní smlouvy dohodnuto zvýšení platů ve dvou etapách:

  • Červen 2023: Zvýšení o 5,2 %.

  • Květen 2024: Plánované další zvýšení o 3,3 %.

Kromě toho zaměstnanci obdrželi inflační kompenzační bonus v celkové výši 3 000 eur (asi 76 000 korun) osvobozený od daně a sociálního pojištění osvobozený. Vyplacený byl ve dvou částech: 2 000 eur v únoru 2023 a 1 000 eur plánovaných na leden 2024.

Pracovní podmínky a benefity

Volkswagen klade velký důraz na vyváženost pracovního a soukromého života a nabízí svým zaměstnancům rozsáhlý balíček benefitů. Ten zahrnuje:

  • Flexibilní pracovní modely: Možnost upravit si pracovní dobu podle individuálních potřeb.

  • Mobilní práce: Příležitost pracovat na dálku z domova nebo jiného místa.

  • Atraktivní doplňkové výhody: Příspěvky na vzdělávání, penzijní připojištění a další.

Většina zaměstnanců má nárok na 36 dní dovolené ročně, což výrazně přispívá k jejich spokojenosti a pracovnímu nasazení. V oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci se VW řídí celokoncernovými zásadami, které zajišťují bezpečné a zdravé pracovní prostředí.

Současné výzvy a vývoj

Volkswagen čelí ekonomickým výzvám, které vedou k diskusím o možných úsporných opatřeních. Návrhy vedení zahrnují úpravy mezd a přehodnocení bonusových systémů. Tyto plány způsobují napětí s odborovou organizací IG Metall, která požaduje zvýšení mezd o 7 %.

Dalším bodem jednání je plán na sjednocení týdenní pracovní doby ve východoněmeckých závodech z 38 na 35 hodin do roku 2027. Cílem je dosáhnout jednotné úpravy pracovní doby mezi východem a západem země.

Zdroje: auto-motor-und-sport.de, schwaebische.de, t-online.de
 částečně vytvořeno AI