Název "Praga", který odrážel jméno hlavního města, symbolizoval národní hrdost, zatímco Piccolo – italsky "malý" – byl poklonou jeho kompaktnímu designu.
Cesta vozu Praga Piccolo
Období výroby modelu Piccolo, které trvalo od poloviny 20. let do počátku 40. let, bylo svědkem významného pokroku v automobilové technice. Jeho obdélníkový ocelový rám a čtyřválcový motor o skromném objemu 707 cm³ byly na svou dobu průkopnické a poskytovaly výkon deseti koní.
Piccolo nebylo jen mechanickým zázrakem, ale také studií praktického designu. Dřevěná třímístná karoserie s jedinečným přístupem jedinými dveřmi představovala spojení jednoduchosti a funkčnosti. Piccolo dokonce fušovalo do otevřených konstrukcí, což svědčí o jeho všestrannosti a přizpůsobivosti potřebám zákazníků.
Cenová dostupnost
Vize společnosti Praga přesahovala rámec pouhé přepravy; snažila se z jízdy udělat dostupný zážitek. Piccolo s konkurenceschopnou cenou 34 000 Kč nabízelo prvky jako "hlídací pes mazání", revoluční systém ochrany motoru, a luxusní prvky, jako je elektrický startér a hodiny na palubní desce.
V průběhu let prošlo Piccolo několika proměnami. Uvedení motoru o objemu 856 cm³ v roce 1927 znamenalo výrazné zvýšení výkonu, což byl trend, který pokračoval i u pozdějších modelů. V roce 1928 se Piccolo pyšnilo litrovým motorem o výkonu 18 koní a inovativními brzdami na všech kolech, což představovalo skok v automobilových bezpečnostních standardech.
Klíčovou roli v atraktivitě vozu Piccolo hrála individualizace. Od dvoudveřových až po čtyřdveřové limuzínové karoserie vyhovoval vůz různým profesním potřebám, oblíbili si ho zejména lékaři a obchodní cestující pro jeho schopnost rychlého vytápění.
Mezinárodní uznání a výzvy
Uznání vozu Piccolo dosáhlo mezinárodních rozměrů s modelem "American piccola", který byl určen pro newyorský trh taxislužby. Vítězstvím ve výběrovém řízení prokázala společnost Praga svou inženýrskou zdatnost na světové scéně. Neschopnost uspokojit velké objemy zakázek však ukázala omezení tehdejších výrobních kapacit.
Výkonnostní skok
V roce 1934 představila Praga Super Piccolo, výkonný model, který spojoval rychlost s elegancí. Navzdory výkonnému motoru o objemu 1660 cm³ se vůz potýkal s problémy s hmotností a přehříváním, zejména při jízdě do kopce. Jeho jedinečná aerodynamická konstrukce, ačkoli byla úsporná, se setkala se smíšeným hodnocením estetiky.
Konec jedné éry
Poslední kapitola modelu Praga Piccolo byla napsána uvedením modelu Praga Lady, který se překrýval s poslední řadou Piccolo. Výroba modelu Lady pokračovala až dva roky po druhé světové válce, což znamenalo konec éry výroby osobních automobilů Praga.
Praga Piccolo, symbol československé automobilové vynalézavosti, zanechala nesmazatelnou stopu v historii dopravy. Jeho cesta od skromného lidového vozu k mezinárodně uznávané značce vystihuje odkaz inovací, přizpůsobivosti a odolnosti.
Zdroje: garaz.cz, cs.wikipedia.org, denik.cz