Všudypřítomná veličina
Krádeže jsou všudypřítomnou veličinou téměř každého obchodu či obchodního řetězce. Lidé tu kradou vše, počínaje potravinami až po drogistické zboží.
Málokdy se povede, aby byl zloděj dopaden, natož potrestán. A tak se stává, že se zloději do obchodů opakovaně vrací.
Pro každého majitele obchodu však znamenají krádeže velkou finanční zátěž. Obchodníci přicházejí o zboží, které by mohli za běžnou cenu zpeněžit.
Své o tom ví také ředitel obchodu ve francouzské Bretani, kterého kráděže v jeho obchodě vytočily natolik, že se rozhodl jednat.
Ředitel obchodu v Bretani, Marc Danilo, vzal nastalou situaci pevně do svých rukou. Danilo byl podle svých slov dlouhodobě velice podrážděný opakovanými krádežemi ve svém obchodě, a tak zavedl drastická opatření.
Nelegální metoda
„Cílem Danilla bylo co možná nejvíce omezit stále se opakující delikvenci ve svém supermarketu,“uvedl nejmenovaný zdroj pro Ouest-France.
Chytit zloděje: Psychologie zločince:
Danillo šel na zloděje od lesa. Zveřejnil ve svém obchodě plakát, který obsahoval šokující informace, jako způsob, jak zloděje odradit.
K jeho škodě ale použil metodu, která sice mohla zastrašit všechny, kteří se v obchodě krádeží dopouštěli, na vině byl ale i on sám.
Důvod je prostý. Danillo na plakát uvedl informace, které jsou podle francouzského trestního zákoníku nejen nezákonné, ale dokonce trestné.
Plakát obsahoval informace o tom, že každý, kdo nezaplatí, bude ihned nahlášený na policejní stanici, která zasáhne. „Víme, že máme jejich podporu, když jim zavoláme, systematicky přicházejí,“ uvedl Danillo.
Danillo na plakát dále uvedl, že na každého zloděje bude podaná stížnost a bude odtajněné jeho jméno spolu s fotografií. To je však nelegální. Francouzský trestní zákoník zakazuje úmyslně narušovat soukromí jakéhokoliv člověka, a to zejména „zafixováním, záznamem nebo přenosem obrazu dané osoby bez jejího výslovného souhlasu.“
Zdroje: www.ladepeche.fr, www.nytimes.com, edition.cnn.com