Lidé z vesnice Guo Liang Cun prodali svá zvířata a další majetek, koupili nástroje a vyslali svých 13 nejsilnějších mužů prokopávat cestu k civilizaci. Bez přístupu k elektrickému nářadí stavěli tunel převážně pomocí kladiv a sekáčů. V nejobtížnější části tunelu postupovali rychlostí jeden metr za tři dny. Tunel pojmenovali Guoliang. Je dlouhý 1,2 km, vysoký 5 metrů a 4 metry široký a prokopali ho za 5 let. Na stavbu bylo použito 4 000 kladiv, 12 tun oceli a spousta dlát.

Tunel je mírně klaustrofobický. S 30 okny různých velikostí a tvarů sem sice dopadá docela hodně denního světla, stropy ale vypadají, jako by na vás měly spadnout. Navíc je označován jako silnice, která netoleruje žádné chyby. Většina nehod je způsobena především zanedbáním řidičovy pozornosti. Jelikož je silnice úzká, je zde možný pouze jednosměrný provoz. Tunel krouží, zatáčí a klesá na nepředvídatelných místech, takže milovníci řízení si užijí jízdu jako na housenkové dráze, kdy vaše auto bude těsně kopírovat skalní stěny.

Tunel, uvedený do provozu 1. května 1977 a původně postavený za účelem poskytnout obyvatelům Guoliangu pohodlí a kontakt s civilizací, se stal ze dne na den turistickou atrakcí. Vesnici nyní dává trochu nežádoucí pozornost, ale také velmi vítané příjmy.

Krásné výhledy do hustých lesů a na skalní stěny lákají nejen tisíce turistů, ale také fotografy a filmaře. V okolí Guo Liang Cun bylo natočeno více než 40 filmů a klipů, jejichž tvůrci jsou přitahováni charakteristickými tvary krajiny a malebnými místními zvyky. Milovníci filmů si tak tunel mohou prohlédnout například v čínském filmu Hands Up (举起 手 来) a Bell of Purity Temple (清凉寺)的 钟声). I díky tomu je Guo Liang Cun a tunel Guoliang přezdíván jako "Perla vykládaná v horách Taihang".

(Zdroj: www.chinadiscovery.com/henan/guoliangcun-village.html

https://www.atlasobscura.com/places/guoliang-tunnel

https://www.pandotrip.com/scenic-ride-in-the-guoliang-tunnel-road-china-16091/