Nejnebezpečnější silnice, na které se kdy můžete ocitnout, spojuje několik stovek metrů nad údolím řeky Chenab indické město Killar s pákistánským městem Kishtwar. Tato cesta je přímo vysekaná do skály, a tak na nějaký pohodlný rovný asfalt můžete ihned zapomenout! Jede se hezky po kamenech bez jakéhokoliv jištění. Ano je to tak, nepříjemný zážitek z jízdy umocňuje fakt, že před pádem ze srázu vás žádná svodidla neochrání. Ujede-li vám tedy trochu volant, garantujeme rychlý pád do brutální propasti.

Pokud se vám stane nehoda, policie asi nepřijede

Strach nahánějící silnice je dlouhá 114 hm a široká asi tak na jedno auto. Míst, kde by se dalo vyhnout projíždějícímu vozu v opačném směru moc není. Posledních 50 km silnice je nejtěžší částí celé trasy, a ne každý ji zvládne. Cesta navíc bývá kvůli vodopádům často velmi kluzká a zabahněná. Cesta horami v indickém svazovém státě Džammú a Kašmír je o to nebezpečnější, že jde o opuštěné místo, kde vám v případě nouze těžko někdo přispěchá na pomoc. Nejbližší policejní stanice je kilometry daleko a podle cestovatelů místní strážci pořádku holdují více alkoholu než vykonávané službě.

Ačkoliv toto místo nepatří mezi turisty k nejnavštěvovanějším, najdou se i tací dobrodruzi, kteří sem vyrazí právě pouze kvůli zážitku z jízdy po nejnebezpečnější silnici. Cesta je ale kvůli sněhu sjízdná pouze 4-5 měsíců v roce. Během této doby jezdí pravidelně z Killaru do Chamby a do Kishtwaru autobusy a vozí zásoby, aby obyvatelé ve zbylých měsících mohli na zmíněných územích v klidu fungovat a neumřeli hlady.

Jakým dalším silnicím se radši vyhnout?

Tunel Guoliang, Čína

Tento tunel je vytesán do boku skalnatého masivu, který je součástí pohoří Taihang. Tunel spojuje stejnojmennou vesnici Guoliang s okolím, která se nachází v jinak nedostupném terénu, odříznutá od světa. Tunel si vybudovali sami vesničané pomocí dláta a kladiva.

Passage Du Gois, Francie

Nejhorší silnicí bude pravděpodobně ta, která existuje jen někdy. Mezi takovou se jistě počítá i silnice ve Francii, která spojuje pevninu s ostrovem Noirmoutier a je pod hladinou moře. Vzhledem k tomu, že je zaplavená dvakrát denně, musí si řidič před cestou správně spočítat, zda stihne přejet na druhou stranu do dalšího přílivu. Výška vody se pohybuje od 1,3 do 4 metrů.

Ani vlaky to nemají vždy jednoduché. Například tržnice Maeklong v Thajsku vypadá na první pohled jako stovky jiných tržišť, teda až do chvíle, než uslyšíte píšťalu vlaku, který projede přímo mezi stánky. Prodejci sbalí svoje zboží a složí stany během několika sekund, aby udělali prostor vlaku, který se tu pohybuje rychlostí 15 km/h.

ZDROJE:

https://www.national-geographic.cz/magazin-ng/video-nejhorsi-silnice

https://www.srovnator.cz/clanky/nejnebezpecnejsi-silnice-na-svete/

https://www.autoforum.cz/fascinace/pry-nejnebezpecnejsi-silnice