Stejně jako jiné kmeny v Arunáčalpradéši i Apatani praktikují náboženství zvané Donyi-Polo, uctívající slunce a měsíc. Každý dům má totem, který ctí duchy, a šamani pravidelně pro štěstí praktikují oběti zvířat.

Kmen vyniká svou pestrou kulturou s různými festivaly. mezi dva nejznámější patří Dree a Myoko. Zatímco při zemědělském festivalu Dree probíhají modlitby za dobrou sklizeň a prosperitu celého lidstva, festival Myoko oslavuje přátelství.

PRACUJÍ BEZ POMOCI ZVÍŘAT NEBO STROJŮ

Apatani jsou také známi svými znalostmi zemědělství. Jejich rýžová pole, která jsou zavlažována systémem kanálů a potrubí, produkují dvojné množství. Terasovitá rýžová pole jsou také umístěna podél stran údolí. Terasy byly vykopány ručně, bez pomoci zvířat nebo strojů.

ČÍM KRÁSNĚJĚÍ TÍM VĚTŠÍ ZÁTKA

Starší ženy kmene jsou pravděpodobně nejzajímavějšími a nejznámějšími členy kmene. Říká se, že byly považovány za nejkrásnější ženy Arunáčalpradéš, a že je přišli ukrást muži ze sousedních kmenů.

Aby byly ženy chráněny před těmito muži z vnější strany kmene, byly jejich obličeje pokryty tetováním a nosní zátky byly vloženy do nosních dírek. Rituál se prováděl od roku 1970. Tehdy vůdce kmene rozhodl, že čím krásnější žena, tím větší nosní zátky musí mít. Tetování na obličej i proměna nosu čekala dívku v době její první menstruace. Od té chvíle je kmenem považována za dospělou. Stejně jako zátky je i tetování černé. Linie vede svisle dolů od horní části čela až k bradě. Muži kmene věřili, že lupiči bude stačit jediný pohled na ženu, aby věděl, že ji má nechat být.

Doba se změnila a nikdo je už nepřepadá a neunáší. Údolí Ziro se rozhodlo, že toto zohavených zakáže. Dnes tu najdete jen staré dámy a ty mladší se už zdobí podle nejnovějších indických módních trendů.