Koncept "hotelu lásky" vznikl v 50. letech 20. století v období Edo z praktické potřeby. Japonské domy měly tradičně víceúčelové místnosti, což činilo soukromé romantické schůzky náročnými, zejména pro ty, kteří žili s širší rodinou. Potřeba soukromí vedla ke vzniku hotelu lásky, typu krátkodobého hotelu určeného především pro sexuální aktivity. Zařízení jsou však více než jen pokoje k pronájmu; jsou kulturním fenoménem, který vystihuje jedinečnou směs diskrétnosti a fantazie, jež definuje moderní Japonsko.
Hotely lásky v Japonsku nejsou pouhými pokoji k pronájmu, ale jsou známé svými osobitými tématy a interiérovým designem. Staly se kulturní stálicí, která je oslavována pro svou schopnost uspokojit širokou škálu fantazií a tužeb. Nabízejí pohled na hravou stránku japonské kultury.
Rozmanitá klientela
Navzdory domněnce, že se jedná o turistickou atrakci, jsou hotely lásky oblíbenou volbou pro nejrůznější vrstvy japonské společnosti. Denně je navštěvuje přibližně 2,5 milionu lidí, které lákají nejen na romantické schůzky. Hotely jsou určeny všem, od bohatých po průměrné občany, mladé i staré.
Japonské důmyslné řešení pro soukromí
V hotelu však určitě neuvidíte spoustu zaměstnanců, jelikož hotely kladou důraz na 100% anonymitu. Pro vstup není třeba předkládat žádné doklady a všechno probíhá bez osobního kontaktu, neboť pokoje se vybírají prostřednictvím automatů. Cílem je minimalizovat interakci s personálem recepce. Jakékoli objednané položky či jídlo jsou doručeny až k dveřím pokojů. Pokud jde o pomůcky, hračky, ochranné prostředky nebo kostýmy, ty se nabízejí v automatech. Navíc mnoho pokojů nemá ani okna. A pokud by vás mezitím kontaktovala vaše partnerka nebo šéf, není problém. Často je možné zapnout zvuky, které napodobují prostředí ulice, metra nebo herního centra, což hostům v případě nutnosti umožňuje přesvědčivě klamat okolí, které by se případně zajímalo o to, kde zrovna jsou.
Nahlédněte do hotelů lásky
Pokoje v hotelích lásky jsou důkazem japonského smyslu pro kreativitu a důrazu na detail. Pokoje jsou obvykle prostorné a dobře vybavené, nabízejí řadu vymožeností, například luxusní produkty péče o pleť, karaoke, velkoplošné televizory či herní konzole. Pokoj může být i tematicky stylizovaný, takže vypadá třeba jako komnata středověkého hradu, nemocniční pokoj, učebna či může být prostor inspirovaný science fiction. A součástí jsou pak samozřejmě i příslušné kostýmy. Tato rozmanitost vychází vstříc různým fantaziím a preferencím a zdůrazňuje úlohu hotelů při poskytování jedinečných, individuálních zážitků.
Nabídka je opravdu široká. Zájemci si mohou vybrat pokoj s vibrační nebo otočnou postelí i místnost, která připomíná třeba vězeňskou celu či kabinu letadla. Některé pokoje jsou vybaveny množstvím zrcadel nebo speciálním zařízením pro BDSM. Různorodá prostředí poskytují nejen prostor pro intimní chvíle, ale také unikátní a hravou atmosféru pro ty, kteří hledají neobvyklé zážitky.
Japonské hotely lásky jsou prostě jedinečným kulturním fenoménem. Slouží širokému spektru klientů, kladou důraz na diskrétnost a zároveň poskytují nápadité zážitky, což odráží významný aspekt moderní japonské společnosti.
Zdroje: atlasobscura.com, sofiagray.com, nzherald.co.nz