Policejní statistiky jsou neúprosné. Je v nich zanesena každá nahlášená dopravní nehoda, tedy většinou ty, při kterých vznikla nezanedbatelná škoda a řidiči se nedohodli na místě, že takovou prkotinu nebudou vůbec řešit. Nemusíme se proto zabývat odřeným lakem při vyjíždění z parkovitě, ale zmuchlané nárazníky už takovou maličkostí nejsou. A to ještě stále nehovoříme o nehodách, které ohrozily zdraví motoristů nebo dokonce někoho připravily o život. Proto je dobré vědět, kde se bourá nejvíce a kde dochází k nejvážnějším nehodám.

Téměř 100 000 nehod za rok

V celé republice bylo v roce 2022 nahlášeno 98 460 dopravních nehod, tedy v průměru plných 270 karambolů každý jeden den. To rozhodně není málo. Ve většině případů samozřejmě byli na vině sami řidiči, kteří se téměř v šestnácti tisících případů nevěnovali patřičně řízení, v devíti tisících nešťastně končících situací šlo o špatné couvání nebo otáčení. I když bychom za volantem měli předvídat jakoukoliv situaci, v některých případech jsou v tom řidiči téměř nevinně. Bezmála patnáct tisíc dopravních nehod měla totiž v minulém roce “na svědomí” divoká i domácí zvířata a čtyři tisíce střetů zavinili chodci nebo cyklisté. Stále se domníváte, že právě vám se nemůže nic stát?

Pozor na jižní Čechy

Kdo se chce vyhnout dopravním nehodám, měl by se raději vyhýbat také Jihočeskému kraji. Alespoň tak hovoří statistiky a také mnozí tamní obyvatelé. Právě v těchto místech republiky došlo v minulém roce v přepočtu na obyvatele k největšímu průměrnému počtu nehod. Rizikové jsou podle Portálu nehod hlavně okresy Český Krumlov, Jindřichův Hradec a Písek. Velký pozor je třeba řízení i okolnímu provozu věnovat ve Vimperku, Strakonicích, ve Vodňanech, v samotném Písku, ale třeba také v Českých Budějovicích. Na vině nehod je tady často špatný stav komunikací, ale také alkohol za volantem.

Magistrála i okrajová silnice

Dlouhodobě velmi rizikovým místem pro bezpečnost silničního provozu je samozřejmě dopravou přehlcená Praha. Tedy je třeba si dát pozor hlavně na magistrále, kde dochází vůbec k největšímu počtu dopravních nehod, a to hlavně na náměstí I. P. Pavlova, kde je situace nejsložitější a navíc se tady také kříží automobilová doprava s tramvajovými linkami. Zcela v bezpečí ale nejsme nikde, podle statistik je velmi nebezpečná také spojnice mezi Uhříněvsí a částí Koloděje, tedy ulice Pod Jankovem.

Známá D1 a další dálniční úseky

Velký pozor si musíme dávat také při cestě z Prahy do Brna (a samozřejmě i v opačném směru) po dálnici D1. Tato v bývalém Československu první dálnice je v současné době místem nejčastějších nehod na všech dálkových komunikacích v naší republice. Dalšími nebezpečnými úseky dálnic jsou také okolí Buštěhradu na D7 nebo část D10 v úseku, vedoucím kolem Mladé Boleslavi.

Zdroj: Youtube

Nebezpečné Králíky, klidné Kravaře

Kdybychom chtěli vystavit účet jednotlivým obcím a městům za nejvyšší počet vážných zranění při dopravních nehodách v přepočtu na jejich obyvatele, pak by smutné loňské prvenství držely čtyřtisícové Králíky, kde šlo podle statistik o 71,63 vážných komplikací na sto tisíc obyvatel. V závěsu za Králíky se drží Votice (64,22) a následují Telč, Vodňany, Mariánské Lázně a Slaný. Naopak nejbezpečnějšími obcemi z tohoto pohledu byly vloni Kravaře, Pacov, Horažďovice a Lysá nad Labem, kde nedošlo k žádnému vážnému zranění.
I když jsou samozřejmě v republice místa bezpečnější i ta s větším rizikem problému, pozor si musíme na silnicích dávat vždy, když usedneme za volat. Nejde jen o nás samotné, ale i o všechny další motoristy a chodce.

Zdroje: nehody.cdv, nehody.policie, seznamzpravy