I když pár metrů od tohoto světového unikátu stojí přes řeku Mekong nový betonový most, místní a turisté ho téměř nepoužívají. Bambusový most patří mezi jejich srdcovou záležitost především díky tomu, že umění konstrukce se dědí z generace na generaci. Málokdo totiž ví, jak bezpečně poskládat více než 50 tisíc bambusových stébel a čtyř tunový balík po období dešťů znovu rozložit do podoby pružného mostu, který unese i auta. (Zdroj: www.idnes.cz, září 2018)

Stavbu mostu přerušily pouze dvě události. Občanská válka v letech 1967 až 1975 a pandemie koronaviru. Majitel plážového letoviska a mostu pan Pon Dary doufá, že se do oblasti vrátí turisté, kteří drželi místní ekonomiku "nad vodou". Na most se totiž může vstoupit pouze po zaplacení poplatku, který se v přepočtu pohybuje kolem dvaceti korun českých.

Postavení, údržba a oprava mostu totiž není levnou záležitostí. Ročně stojí kolem padesáti tisíc dolarů a je tedy závislý na poplatcích za přechod, které platí turisté a místní. Místní však mají od majitele "cenu", za přechod platí v přepočtu padesát haléřů. Oblíbenost betonového mostu však pomalu ale jistě roste především u mladší generace, která se pohybuje v motorových vozidlech a "mají hluboko do kapsy". Za přejezd totiž na tomto mostě nic neplatí. 800 metrů dlouhá a dva metry široká bambusová světová vzácnost tak stále balancuje mezi přežitím a zánikem. Obnovení turistické sezóny je tedy s velkou nadějí očekáváno s výhledem lepší budoucnosti pro okolní obyvatele a možnost zachování unikátní kulturní památky. (Zdroj: https://en.propertyarea.asia/, listopad 2020)