Příběh vozu Multicar sahá až do bouřlivých časů Německa po první světové válce. Společnost byla původně založena v roce 1920 pod názvem ADE-Werke a začala svou cestu výrobou zemědělských strojů a přívěsů.

Zdroj: Youtube

V průběhu dějinných zvratů, včetně znárodnění v nově vzniklé Německé demokratické republice (NDR), společnost Multicar vytrvala a vyvíjela se pod různými názvy až do své privatizace v roce 1991. Na pozadí konglomerátu IFA si Multicar vedle kultovních značek jako Trabant a Wartburg vydobyl místo všestranného pracovního vozu.

Inovativní vývoj

V průběhu desetiletí Multicar nejen přežíval, ale díky inovacím a přizpůsobivosti i vzkvétal. Od svých skromných začátků, kdy se vyráběla DK 3 (Dieselkarre), raný model ovládaný pákami bez kabiny řidiče, až po zdokonalené verze, jako je M 21, neustále posouval hranice. S modely typu M 25, které si získaly širokou popularitu, zejména u nás v Československu, si upevnil postavení spolehlivého společníka pro různé úkoly.

Moderní obrození

Navzdory neustále se měnícímu automobilovému prostředí Multicar přetrvává jako symbol odolnosti a praktičnosti. Po začlenění do společnosti Hako v roce 1998 pokračoval ve svém odkazu modely, jako je M 26, a s každou další iterací vycházel vstříc vyvíjejícím se potřebám. Dnes nesou pochodeň inovací modely M 27 a FUMO, které ztělesňují stejného ducha všestrannosti a odolnosti, jaký definoval jejich předchůdce.

Nekonečná všestrannost

To, co odlišuje Multicar od pomíjivých automobilových trendů, je jeho bezkonkurenční všestrannost. Multicar je nepostradatelný v nesčetných oblastech použití od městských obcí až po venkovské farmy. Ať už se jedná o přepravu nákladu, odklízení zasněžených silnic nebo projíždění úzkými městskými ulicemi, kompaktní, ale robustní konstrukce vozu Multicar z něj dělá volbu pro ty, kteří si cení především praktičnosti.

Strážce pro celé generace

Ve světě okouzleném nejnovějšími a nejmodernějšími modely je Multicar nadčasovou připomínkou hodnoty trvalého řemeslného zpracování a praktického designu. S více než stoletým dědictvím je to kus živé historie – držitel, kterého si váží nadšenci i uživatelé, a zajišťuje mu tak místo na silnicích pro další generace. Dokud budou existovat úkoly, které je třeba splnit, a výzvy, které je třeba překonat, bude pokračovat v jízdě jako věčný důkaz vynalézavosti svých tvůrců a odolnosti německého inženýrství.

Zdroje: cs.wikipedia.org, zpravy.aktualne.cz, autosalon.tv