České firmy, které se proslavily v zahraničí, představují symbol více jak stoletého trvání České republiky a odolnosti vůči nástrahám doby. Ikonické značky, které přečkaly éru socialismu a stále dokážou konkurovat na mezinárodním trhu, přinášejí kvalitní a inovativní produkty již mnoho let. Níže se podíváme na některé z firem, které si získaly světové uznání.

Lendlovky – stylový kousek české historie

Zdroj: Youtube

Jednou z nejslavnějších českých značek, které se staly ikonami v době socialismu, je firma Prestige a jejich „lendlovky“. Název je lidový, podle tenisty Ivana Lendla, přestože s nimi nikdy nebyl spojen smluvně. Luxusní tenisky nejenže symbolizovaly kvalitu a krásu, ale také přežily dobu komunismu. V éře socialismu si „lendlovky“ držely svoji popularitu díky omezenému přístupu k západním značkám jako Adidas, Reebok, Puma a Nike.

Pád komunismu firmu postavil před nové výzvy. Lidé začali více kupovat západní značky, jako jsou Puma, Nike, Addidas. V roce 2000 firma skončila v konkurzu, ale v roce 2002 ji zachránila firma Moleda. „Lendlovky“ tak stále žijí a jsou připomínkou českého odhodlání a výjimečnosti. Navzdory obtížným dobám se tyto boty staly nepostradatelnými v mnoha českých domácnostech.

Dermacol – kosmetická legenda

Dermacol je další českou firmou, která se prosadila na mezinárodním poli. Již od roku 1966 vyvíjela kosmetické produkty pod křídly barrandovských filmových studií, kde měli již dříve zkušenosti s make-upy pro herečky a herce. V roce 1991 se osamostatnila a začala budovat svou vlastní značku.

Dnes má Dermacol síť krásných prodejen s širokým sortimentem péče o pleť a dekorativní kosmetiky. Jejich výrobky putují do 60 zemí světa včetně Polska, USA, Saudské Arábie, Číny a Vietnamu. Dermacol je symbolem českého kvalitního make-upu v péči o pleť, což ukazuje, že české značky mají co nabídnout i na mezinárodním trhu krásy.

Baťa – z malé obuvnické továrničky gigant

Jedním z největších úspěchů v historii českého podnikání je příběh rodiny Baťů. Začali jako malá obuvnická dílna ve Zlíně v roce 1894, kde sourozenci Anna, Antonín a Tomáš Baťové založili svou první dílnu. Postupně se podnikání rozvíjelo a bylo potřeba vybudovat větší továrnu. Tomáš Baťa následně firmu přejmenoval z T & A Baťa na "BAŤA, akciová společnost", a to v roce 1932.

Značka Baťa se stala symbolem prosperity a kvality. Po smrti Tomáše Bati v roce 1932 převzal veškerý majetek firmy Jan Antonín Baťa. Dnes má firma evropskou centrálu ve švýcarském Lausanne a stále má silnou přítomnost v České republice ve městě Zlín.

České firmy jako Moleda, Dermacol a Baťa představují úspěšné příběhy, které symbolizují odvahu, kvalitu a inovaci. Ikonické značky nejen přežily těžké časy, ale také přinesly českou excelenci na mezinárodní trh. Jsou to příklady, jak české firmy dokážou konkurovat světovým gigantům a získat si své místo ve světě podnikání.

A jak české podniky a jejich značky znáte Vy? Otestujte se v našem kvízu.

Přihlášení

My si vás zapamatujeme a můžete číst Poznatsvět.cz bez omezení.
Ještě nemáte účet? Registrujte se
Odemknout kvíz
warning_fill
Kvíz mohou vyplnit jen přihlášení uživatelé.

Kvíz: Značky českých výrobků, které se proslavily ve světě. Poznáte je podle loga?

Díky za to, že sis vyzkoušel náš kvíz. Doufáme, že ses něco nového dozvěděl a bavilo tě to. Nezapomeň se podělit o svůj výsledek s přáteli!

Zdroje:
České značky, které dobyly svět a jejich příběhy založení (prozeny.cz)
České značky: 100 let Československa jiným pohledem – Kudy z nudy
Kvíz: České značky (mystero.cz)